Zabawki- temat rzeka. Ich przekrój jest ogromny, od lalek, klocków, maskotek, po książki do czytania, zestawy kreatywne, zabawki do wody. Dzieci potrafią mieć ich niezliczone ilości. Czy wszystkie drogie, wymyślne Zabawki dla dzieci (super okazja) na pewno spełniają swoją funkcję? Czy posiadanie ogromnej ich liczby bardziej pomaga w rozwoju? Sprawdźmy to.

Główne funkcje zabawek

– edukacyjna: uczą świata, przedmiotów, zwierząt, rozwijają wyobraźnię, pobudzają zmysły (dotyk, słuch, wzrok, węch, smak), ćwiczą pamięć, przygotowują do pisania i czytania, potrafią skupić uwagę dziecka, wspomagają pracę logopedy

– umożliwiają i ułatwiają kontakt wśród dzieci: pomiędzy rodzeństwem, w piaskownicy, w sali zabaw, przedszkolu lub szkole. Wspólna zabawa kształci także relacje z dorosłymi

– uczą funkcjonowania w rodzinie, w małżeństwie w dorosłym życiu. Dzieci naśladują dorosłych we wszystkim w sposób pozytywny lub negatywny. Rodzice są dla nich wzorem. Powinno przekazywać się prawdziwe wartości.

– pokazują humor i stan emocjonalny dziecka. Zabawa pokaże wszystko, warto obserwować dzieci.

Mądre kupowanie zabawek

Nie powinno się kupować zabawek spontanicznie, pod wpływem emocji, w tej samej chwili, w której dziecko wybrało je z półki lub krzyczy, że chce je mieć. Należy kierować się gustem, zainteresowaniami maluchów, ale zdrowy rozsądek jest potrzebny. Kupowane zabawki w nadmiarze i bez okazji spowodują, że dzieci nie będą ich szanować. Reklamowane zabawki w telewizji pragnie mieć każda dziewczynka i chłopiec. Oczywiście można je kupować, ale zazwyczaj są drogie, niedługo po zakupie tylko leżą i się kurzą. Zakup należy przemyśleć. Ważną umiejętnością jest rozmowa i kompromis z dzieckiem. Zabawki dobiera się zgodnie z wiekiem dziecka, by były bezpieczne i atrakcyjne. Dedykowany wiek znajduje się na każdym opakowaniu. Warto sprawdzać z jakiego rodzaju materiału wykonana jest zabawka.

Nie liczy się ilość, ale jakość. Zabawki mądre i mądrze dobrane do potrzeb dziecka spełnią swoją funkcję należycie.